Proteadag 2018

Proteadagbandje

Zaterdag 1 september hebben wij een fantastische Proteadag gehad op het terrein van de Paasheuvelgroep in Vierhouten. Er waren 122 gezinnen met (Zuid)-Afrikaanse kinderen gekomen, meer dan 400 mensen waren bij dit feest. Het was bijzonder om elkaar te ontmoeten, de kinderen te zien spelen, boksen (tijdens de les), dansen en op de djembé spelen. Heerlijk om ze te zien stralen in hun sportshirts of Afrikaanse kleding, hun haren helemaal in stijl. Tijdens de grote afsluiting om half vijf was goed te zien dat onze kinderen hun talenten gebruiken om zich te kunnen uiten. De raps van de tieners verwoorden de verschillende emoties waarmee geworsteld wordt en dat maakten op de aanwezigen diepe indruk. Het belang van deze dag of eigenlijk het hele weekend laat zien hoe fijn het is dat adoptieouders en kinderen zich met elkaar verbonden voelen.

Hoogtepunt tijdens het weekend was onder andere het bezoek van de vrouw van de Zuid-Afrikaanse ambassadeur, die voor kinderen en ouders een kookworkshop gaf op het kampeerterrein op vrijdagmiddag.

Met elkaar zijn we een vereniging. Ook dit jaar hebben veel ouders en tieners zich ingezet om er een prachtige dag en een onvergetelijk weekend van te maken. Waarvoor heel veel waardering en natuurlijk oneindig veel dank!

We krijgen enthousiaste reacties op onze besloten facebookgroep, als je lid bent van Vereniging Protea kun je die  bekijken. Vertel ons wat voor jou deze Proteadag zo bijzonder maakte en deel het in de nieuwsbrief. Reacties kunnen gemaild worden naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Heb jij ideeën over de Proteadag, vragen of opmerkingen laat het weten op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Foto's, uiteraard de nieuwe groepsfoto en informatie over de Proteadag in 2019 komen later op deze site en in de nieuwsbrief.

De leukste dag van het jaar! Zaterdag 1 september 2018 De jaarlijkse ontmoetingsdag.

Aanmelden: klik hier.

Waar: Paasheuvelgroep, 't Frusselt 30 in Vierhouten

Verdere informatie over deze leuke dag, klik hier

2017 freeman

Kamperen tijdens Proteaweekend

Ligweide Paasheuvelgroep 2

Zoals gebruikelijk kan er ook weer gekampeerd worden op de dagen rond de Proteadag, dit jaar op zaterdag 1 september 2018.

Doordat we de afgelopen jaren zo hard gegroeid zijn en een indrukwekkende groep vormen, is het kamperen niet altijd vlekkeloos verlopen. Dit heeft als gevolg dat we niet bij de campings van afgelopen jaren terecht kunnen. Daarom hebben we naar een plek gezocht die ingericht is op grote groepen. We zijn bij de Paasheuvelgroep in Vierhouten terecht gekomen. Het is een prachtige locatie, grenzend aan de heide en zeer geschikt voor groepen.  Er zijn minder faciliteiten, zoals een kampwinkel of restaurant, maar deze zijn wel in de buurt van de Paasheuvel te vinden. De locatie heeft een veld, met zwemplas, uitsluitend voor ons ter beschikking. Hierop kan gekampeerd worden met tenten, caravans of campers. Verder zullen we als vereniging zorgen voor voldoende wifi, sanitair en natuurlijk een leuk programma!

De Paasheuvelgroep heeft een beperkt aantal verhuurmogelijkheden. Deze zijn inmiddels allemaal al geboekt. We adviseren jullie dan om creatief te zijn en zelf ergens een caravan of camper te huren of te lenen en een plekje op het kampeerveld te reserveren. Het is nog mogelijk om voor het kamperen te reserveren. Dit kan via het aanmeldformulier op de website van de vereniging. Regel de kampeerplek voor 1 augustus om verzekerd te zijn van een plaats.

De vereniging heeft met deze keuze een extra taak gekregen, omdat Protea het kampeerveld en huisjes huurt.  Het verblijf op het kampeerterrein wordt daarom via de Protea website geboekt en betaald aan de penningmeester van Protea. Er kan pas gekampeerd worden vanaf donderdag 30 augustus 12:00 uur. Er kan 3 of 2 dagen worden gekampeerd: donderdag of vrijdag aankomen en zondag vertrekken. De Paasheuvelgroep heeft toestemming gegeven om eventueel maandagochtend 3 september voor 9 uur te vertrekken.

Voor de blokhutten en stacaravans geldt, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. De stacaravans en blokhutten kunnen alleen voor 2 dagen geboekt worden. Aankomst vrijdag na 12:00 uur en vertrek uit het huisje op zondag voor 12:00 uur.

ligweide op de paasheuvel

De opties en tarieven zijn als volgt:

Kampeerplek op het ligveld 15 euro per persoon per nacht. Kinderen onder de 3 jaar 6 euro per kind per nacht (prijzen inclusief toeristenbelasting) 2 of 3 nachten.

Finse blokhut

Voor het nachtregister van de camping hebben we de namen van alle personen nodig en of het een kind (t/m 17 jaar) of een volwassene betreft.

Finse blokhut

X  31/8 + 1/9  4 pers      2 nachten totaal bedrag incl toeristenbelasting €170,- (max 4 blokhutten) VOL Niet meer beschikbaar

X   31/8 + 1/9  5 pers      2 nachten totaal bedrag incl toeristenbelasting €180,- (max 5 blokhutten) VOL Niet meer beschikbaar

Stacaravan